dijous, 25 de gener del 2007

he somniat


Jo he somniat que els homes, un dia, s'aixecaran
i comprendran d'una vegada
que han estat fets per a viure junt com a germans.


Jo he somiat aquest matí, que un dia,

cada negre d'aquest país,

cada home de color, de qualsevol lloc del món,

serà jutjat per la seva vàlua personal,

i no pel color de la seva pell, i que tots els homes

respectaran la dignitat de la persona humana.

Jo he somiat també que un dia,

els ventres buits es podran omplir;

que la fraternitat serà quelcom més

que uns mots al final d'una pregària;

que serà el tema principal de l'ordre del dia

dels governants.

Jo he somiat avui

que en totes les altes esferes de l'Estat

i en tots els municipis,

hi entraran els ciutadans elegits

que ens faran justícia, estimaran la pietat

i caminaran pels camins de llur Déu.

Jo he somiat encara que un dia

la justícia brollarà com l'aigua

i l'honradesa, com el gran torrent.

Jo he somiat també que un dia

no hi haurà més guerres;

que els homes, de les espases en faran relles,

i de les llances falç;

que les nacions no s'aixecaran més l'una contra l'altra....